In het verleden

Colloquium Expeditie CC
16 december 2008
CC Westrand, Dilbeek

Bedankt voor uw talrijke aanwezigheid op het colloquium !

Wie wil nagenieten, kan hier de powerpoints (in pdf) vinden van enkele sprekers:

Lezing Willy Faché  
Lezing Dirk Noordman

Workshop Jan De Braekeleer - Hoe cursisten willen / kunnen programmeren
Workshop Kaat Peeters - Het Amateurkunsten avonturenparcours
Workshop Johan Leyssen - Wachten op de cultuurbarbaren

Workshop Luc Delrue en Peggy Saey - Authentieke beleving van de bezoeker
Workshop Sint-Lucas Interieurarchitectuur

Download hier de flyer (pdf)
Download hier het volledige programma (pdf)

Foto's vind je op http://picasaweb.google.be/vzwVVC

Intro

Dit colloquium gaat op expeditie. We onderzoeken de kansen en mogelijkheden, maar ook de valkuilen en ongewenste effecten van de beleveniseconomie. Hoe willen cultuurcentra en gemeenschapscentra omgaan met deze ontwikkelingen? Hoe spelen we in op de nieuwe verwachtingen van ons publiek?

Eloquente sprekers wijden u in in de wereld van de beleveniseconomie vanuit een commercieel perspectief. Anderen zijn kritisch en bekijken de ontwikkelingen vanuit de logica van cultuursectoren. Samen met u gaan we op zoek naar wenselijke evoluties voor cultuurcentra en gemeenschapscentra.

Kom het zelf ontdekken, laat je inspireren en ga mee op trektocht in de jungle van de vele initiatieven in communicatie, programmatie, onthaal en infrastructuur. Neem je rugzak vol eigen ervaringen mee en deel hem met je collega’s.

Uw gidsen van de dag:

Albert Boswijk stelt dat Experience economy niet alleen meer fun en meer excitement is. Natuurlijkheid en authenticiteit treden op de voorgrond. De dominante rol van de economische waarden is aan het veranderen, er ontstaat een nieuwe rol voor organisaties en bedrijven.

Willy Faché introduceert het belevingsconcept en de verschillende componenten. Samen met u kijkt hij over de grenzen naar diverse sectoren. Aan de hand van praktijkvoorbeelden belicht hij hoe in de culturele sector de culturele belevingswaarde wordt versterkt.

Fons Van Dyck beschrijft in ‘Het Merk Mens’ drijfveren die het gedrag van consumenten, werknemers en burgers bepalen. De consument grijpt de macht en wordt zelf het merk. Bedrijven en organisaties vragen zich terecht af welke rol voor hen morgen is weggelegd.