In het verleden

Infodag Ticketingsoftware
3 oktober 2011
Zwijnaarde

DOCUMENTATIE

Enkele sfeerbeelden: foto's ticketingdag

De presentaties van de leveranciers vindt u hier in pdf:
- ActiveTickets
- CIPAL
- TicketGang
- Ticketmatic
- TSB-SRO
- Syx Automations gaf een live demonstratie. (www.syx.be)

De presentatie van CultuurNet Vlaanderen:


PROGRAMMA

Regelmatig ontvangen we vragen van kunstenorganisaties, cultuurcentra of gemeenschapscentra over betaalbare, efficiënte en betrouwbare ticketingsystemen. Misschien is uw organisatie nog steeds op zoek naar een degelijk systeem? Of misschien wilt u weten welke mogelijkheden en alternatieven er op dit moment op de markt zijn?

Om u te ondersteunen in uw zoektocht organiseren oKo (belangenbehartiger en werkgeversorganisatie van de podiumkunsten- en muzieksector), LOCUS (steunpunt lokaal cultuurbeleid) en VVC (belangenbehartiger cultuurcentra en gemeenschapscentra) een infodag over ticketingsoftware. Dit is een unieke kans om op één dag kennis te maken met verschillende firma’s en hun ticketingtoepassingen.

Een 18-tal ticketingfirma’s werden aangeschreven om deel te nemen aan deze presentatiedag op maandag 3 oktober 2011. Een 7-tal firma’s zullen uiteindelijk hun product aan u voorstellen via een presentatie of demonstratie. Ter plaatse ontvangt u een informatiebundel over de aanwezige firma’s, namelijk Active Tickets Cramgo, Cipal, Event & Ticketing Software, LVP, Syx Automations, Ticketgang en Ticketmatic. Verder zal CultuurNet Vlaanderen meer vertellen over de mogelijkheden om in de UiTdatabank een link naar uw eigen online ticketing te integreren. Ook zal aan bod komen hoe de ticketing voor uw eigen evenementen zichtbaar gemaakt kan worden en wordt het gebruik van tickets voor promotie van andere activiteiten toegelicht.

Doorlopend vindt er eveneens een kleine beurs plaats, waarbij u uw specifieke vragen kan stellen aan de vertegenwoordigers van de verschillende ticketingfirma’s. Uiteraard is er tijdens de broodjeslunch voldoende tijd om informeel ervaring uit te wisselen met collega’s. Wij kijken er alvast naar uit u hier te ontmoeten. Het programma en praktische informatie zijn hieronder terug te vinden.

De organisatoren faciliteren deze presentatiedag als service voor hun leden, zonder voorkeur voor bepaalde firma’s of stellingnames. Met dit initiatief hopen ze tegemoet te komen aan een prangende vraag en behoefte van zowel de muziek- en podiumkunstensector, de  festival- en clubwereld als het lokaal cultuurbeleid.  

Nog vragen over deze dag? Hiervoor kan u terecht bij Hilde Bomans (oKo), An Vanlierde (LOCUS) of Evi Gillard (VVC).

PROGRAMMA

hele dag doorlopend: standenbeurs van de firma’s

09.00u: Onthaal en oriëntatie (u krijgt een informatiebundel over de diverse firma’s)

10.00u: Ronde 1 -  maak uw keuze uit 4 parallelle sessies

11.00u: Ronde 2 - maak uw keuze uit 4 parallelle sessies

12.00u: Broodjeslunch

13.00u: Ronde 3 - maak uw keuze uit 4 parallelle sessies

14.00u: Ronde 4 - maak uw keuze uit 4 parallelle sessies

15.00u: Gelegenheid om de standen te bezoeken en uw vragen te stellen aan de vertegenwoordigde firma’s

16.00u: Einde


PRAKTISCH

Locatie : Archipel Business Center, Tramstraat 61, 9052 Zwijnaarde(Gent)         

Bereikbaarheid: 

Openbaar vervoer:  spoor met de trein naar station Gent Sint-Pieters en neem vervolgens de bus tot aan halte Technologiepark: lees meer

Wie met de wagen komt, vindt hier een routebeschrijving. Er is parking beschikbaar.