In het verleden

Neem deel aan de Communicatiekliniek
7 juni 2017
FARO

Is het overdreven om te stellen dat goed en efficiënt communiceren een echte kunst is? Met andere woorden: hoe krijg je je boodschap tijdig bij de juiste doelgroep, en zorg je ook voor de effecten die je beoogt?

Soms word je als communicatiemedewerker geconfronteerd met een uitdaging waarvan je niet altijd weet of jouw aanpak juist is. Of worstel je met een vraag waar je niet onmiddellijk raad mee weet. Advies vragen en je oor te luisteren leggen, kan je dan verder op weg helpen.

Making communication great again

De eerste editie van de Communicatiekliniek biedt je de kans om je prangende communicatievragen voor te leggen aan experts en collega’s uit andere organisaties. Tijdens de korte keynotelezingen krijg je een powershot actuele kennis aangereikt. Complementair hiermee zijn er ook de (eveneens korte) een-op-een sessies. Hier worden al jouw communicatieve vragen beantwoord, en krijg je handige tips mee. De Communicatiekliniek is een gezamenlijk initiatief van Ambrassade, BBL, FARO, Socius en VVC.

Programma

9u:     Onthaal
9u30: Welkom
9u45:
o Keynote 1 | Communicatie met jongeren: FRIS (Dries Robbe, cc Westrand)
o Keynote 2 | Smarthponefotografie (Vicky Bogaert, Silver Sixpence Studio)
9u45:   Consultatieronde 1
10u15: Consultatieronde 2
10u45:  Pauze
11u:
o Keynote 3 | Facebook (Kristof D’hanens, I like media)
o Keynote 4 | Online meten (Lauren Heeffer, FINN)
11u:     Consultatieronde 3
11u30: Consultatieronde 4
12u:      Netwerklunch

Onze deskundigen

  • Kristof D’hanens (I like media): social media, elektronische nieuwsbrieven, …
  • Eric Goubin (Kortom/Thomas More): socialfprofitcommunicatie, communicatiebeleid, drukwerk, …
  • Dries Robbe (cc Westrand): communicatie met jongeren
  • Vicky Bogaert (Silver Sixpence Studio): werken met beelden, fotografie, …
  • Lauren Heeffer (FINN): online meten
  • Kurt Jacobs (Bond Beter Leefmilieu): pers, media …
  • Roel Daenen (FARO): copywriting, storytelling …
  • Max Frans (Socius): communicatieplanning, -strategie …
  • Davy De Laeter (CultuurNet Vlaanderen): communicatieplanning, -strategie …
  • Katrijn D’hamers (FARO): communiceren met personen met migratieachtergrond
  • Hugo Callens (Socius): websites en social media
  • Lisa De Deken (Ambrassade): Snapchat
  • Sarah Latre (Ambrassade): werken met communities/ambassadeurs

Voor wie?

Communicatiemedewerkers, marketeers, woordvoerders, webmasters, PR-verantwoordelijken uit de jeugd- en cultureel-erfgoedsector, de gemeenschaps- en cultuurcentra en de natuur- en milieuverenigingen.

Praktisch

• 7 juni 2017, 9.30 - 13u, FARO, Priemstraat 51, 1000 Brussel

• Prijs: 25 euro. Inschrijven kan tot 22 mei via de website van Socius. Heb je een prangende vraag voor onze deskundigen? Noteer ze in het veld ‘Opmerking’. Wij zorgen ervoor dat jouw vraag op 7 juni door de juiste man/vrouw wordt opgepikt.